Thursday, October 23, 2014

Pes Masak Lemak Cili Api Negeri Sembilan

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua. Maaf ya, kita lately ni selalu je tak konsisten update. Sekarang ni waktu kesihatan ada up and down. Harap maaf ya.

Oh ya, nak share ni since last 2 weeks lagi. Aku ni suka masak lemak cili api. Mungkin sebab aku suka makanan yang pedas kot. Nak jadi cerita, aku ada beli pes masak lemak cili api negeri sembilan. Original resipi negeri sembilan katanya. Apa lagi...try la beli sepeket. Harga pun takde la mahal sangat. Sepeket RM6. Bolehlah untuk buat makan malam kekdahnya.

Setelah seminggu beli baru ada chance nak masak. Maka, terhasillah gulai lemak cili api negeri sembilan punya resipi. Sedap gak. Aku beli yang untuk masak ayam/daging. Ayam tu aku goreng separuh masak sebab aku fobia masak ikan/ayam direct dalam kuah. Haha..ada pengalaman ngeri aku alami sebenarnya.

So..korang kalau nak cuba, boleh je tengok kat gambar ni. Hasil masakan tak dapat share sebab terlupa amik haritu. Nak cepat punya pasal.
Cuma masakan tu takdelah pedas mana. Nak betul-betul pedas kena tambah cili lagi tapi yang best sebab guna kunyit hidup. Cantik je warna dia.

Okay...till we meet again

12 comments:

  1. Jgn mkn pedas Sgt ainim x elok hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik lya..tapi pedas ni elok utk buang lendir kat jantung

      Delete
  2. kalau masakan negeri sembilan, boleh tahan ek pedasnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah mama tapi orang utara pun memang macam tu juga..suka pedas

      Delete
  3. Salam singgah pagi Ainim...senang ni masak...tak pernah makan makanan negeri sembilan...pedas sangat ker...hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. masakan negeri sembilan memang pedas kebiasaannya tapi sedap

      Delete
  4. Salam singgah pagi Ainim...senang ni masak...tak pernah makan makanan negeri sembilan...pedas sangat ker...hehe..

    ReplyDelete
  5. Kirim kat akak sebungkus dik..hihi..
    Nak gak rasa..haha

    ReplyDelete
  6. hihi skarang ni semua senang kan.. beli saja pes mudah kan kerja kita kita hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul humairah..sekarang semuanya senang...tp kadang tu kena buat sendiri juga. baru best

      Delete
  7. omak aihhh...nampak sodap! takpo la...den tumbuk yo sendiri..kekeke

    ReplyDelete

My friend say: