Tuesday, August 06, 2013

Sampul Duit Raya..

Assalamualaikum..

Kalau entri sebelum ini mengenai kad raya, kali ini aku nak share gambar-gambar sampul raya yang dah ada kat rumah aku. Actually, sampul-sampul ni semua dapat daripada company, rakan-rakan dan juga masa beli-belah. Meh layan gambar sampul duit raya.

Yang ini daripada Kementerian Kesihatan Malaysia. Ada dua versi sebenarnya. Ini versi pertama. Memandangkan kembar aku bekerja di Hospital Putrajaya, so dapatlah sampul ini. Sepeket ada dalam 5 keping ke apa..

Yang ini daripada agensi aku bekerja, MATRADE. Dapat dua peket sampul ini. Bolehlah buat letak duit raya untuk mak dan Aisyah. Hehehe

Yang ini pulak edisi raya Epop, majalah Kpop paling popular kat Malaysia. Kembar aku beli majalah so dapatlah sekali. Gambar wajib Super Junior ya.

Haa..ni la versi dua sampul duit raya Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Bestkan, dapat lagi sampul duit raya. Kalau tak guna sekarang pun, boleh simpan untuk tahun depan tak pun buat koleksi je. Hahaha

Ni pulak masa beli-belah barang kat AEON Big. Warna oren gitu sempena tema warna AEON Big juga. 

Maxis pun ada juga. Mak aku suka maxis punya sampul sebab warna dia cantik katanya. Kembar dapat banyak daripada kawan dia. Haih..ni cukup ke tak duit raya nak bagi ni..hahaha

OK..Public Bank pun ada dua versi tau. Yang versi ni, pendek. Kalau pendek ni kata kawan kembar aku, sesuai untuk budak kecik. Boleh pulak camtu.

Ni pulak sampul duit raya Public Bank versi 2 a.k.a. panjang. Kata kawan kembar sampul ni layak untuk budak besar. Kah kah kah..apa sengal la dorang ni..

Ni baru je dapat tadi, terus snap. Sampul duit raya daripada Maybank. Warna hijau tulisan keemasan gitu. Cantik gak. 

Dah berapa jenis sampul duit raya yang aku share ni? Aku tak kira pun, pakai masuk je gambar. Hahaha. Korang pun mesti lagi banyakkan sampul duit raya. Ada lagi ni tapi kat Kaknyah, malas nak amik gambar semalam sebab Kaknyah dah tido. Heheheh


OK..dalam banyak-banyak sampul duit raya ni, yang kat bawah ni paling best sebab walaupun sekeping, tapi ada isi. Hahahah.. Pemberian boss aku, Puan Anisah. Semalam masa salam minta maaf kat puan, dapat duit raya. Heheh..terima kasih banyak2 Puan. Sayang puan..heheh

OK..sapa nak bagi aku duit raya? Silakan..hahaha... OK..till meet again.

IKLAN

10 comments:

  1. wah adik akak ni ada kembar ek? tak pulak akak tau selama ni...nak tengok gambar kembar?

    ReplyDelete
  2. org korea pon nak wish raya..debak betul fan malaysia...

    ReplyDelete
  3. ape la..time tkar duit kat maybank..xleh pn smpul srat..

    ReplyDelete
  4. Farah: Haah kak, saya memang ada kembar..hehehe..nnt saya upload gambar ya


    Fizi: Org korea pun nak belajar beraya katanya..hahaha

    Jie: Saya ni pun dpt drpd sorng officer..dia ckp maybank bg lebih

    ReplyDelete
  5. bnyknye smpul raya tu.
    nati kalo dtg raya, nak sume smpul tu..make sure ade duit dlm tu..hehe

    ReplyDelete
  6. waa byknye sampul duit raya kak ainim. nak duit raya :p

    ReplyDelete
  7. saya syorkan awak bagi je 20 sen kat budak-budak yang datang beraya nanti.hahaha

    ReplyDelete
  8. Nick: Bukan Nik ke yg nak bagi saya duit raya..hahaha


    Fae: Meh datang beraya..hahaha

    Boni: Confirm budak2 serik datang rumah saya lepas tu kan..hahahah

    ReplyDelete
  9. haaaaa nak sampul suju! keke

    banyak nye sampul raya akk ada hehe

    ReplyDelete
  10. nk mntk smpul duit raya, 2 kping utk stiao jni.. sy collector ;-) salam aidilfitri

    ReplyDelete

My friend say: