Monday, July 08, 2013

Ikhlas dan Sabar

Assalamualaikum semua..
Semoga setiap daripada kita sentiasa ikhlas dalam melakukan apa jua perkara waima dalam sesuatu perhubungan dan semoga kita diberi kesabaran dengan setiap ujian dan dugaan yang menimpa.

Saat hati ini dirundung duka dan hiba, hanya satu yang mampu aku lakukan, 
BERDOA agar ALLAH berikan kekuatan hati untuk menempuh dugaan ini. 
Saat jiwa ini merasa kecewa, hanya satu yang mampu aku lakukan, 
BERTAWAKAL agar DOA aku didengar ALLAH.
Saat diri ini perlukan seseorang sebagai TEMAN
hanya seorang yang aku cari, SAHABAT SEJATI.
Mungkin aku ketawa, mungkin juga tersenyum gembira..
Kerana ingin menghilangkan duka
Kerana ingin dilihat tabah
Kerana aku percaya
IKHLAS & SABAR
adalah KUNCI
buat pencarian yang tidak ku ketahui
dimana penghujungnya.




5 comments:

  1. setiap yang berlaku adalah bersebab, Allah tak jadikan sesuatu tu saja2 kan? Jadi kita sebagai hambaNya harus sentiasa ikhlas, sabar dan redha dengan setiap perjalanan yang telah ditentukan oleh Allah SWT...

    ReplyDelete
  2. semoga sentiasa kuat menghadapi segala ujian dariNYA...aminn

    ReplyDelete
  3. Sabar adalah cara terbaik....

    ReplyDelete
  4. sabar...kalau dah ditentukan tak ke mana punya....

    ReplyDelete

My friend say: