Tuesday, July 16, 2013

Corat Coret Ramadan: Iklan


Assalamualaikum semua..

Entri bulan ni akan selalu berkaitan dengan bulan Ramadan. Meriahkan? Hahaha. Bila tiba je bulan puasa ni, macam2 iklan Ramadan yang muncul tetapi tujuannya satu, untuk memberi peringatan disamping pengajaran buat kita semua. Setiap iklan tu, ada yang kelakar, ada yang sedih. Dah macam iklan raya pun ada. Tapi kalau korang tengok iklan yang kat atas tu, iklan yang paling aku suka setakat ni la. 

Iklan ni simple tapi sangat memberi pengajaran buat kita semua. Disampaikan secara humour dan bersahaja, tetapi mesej yang terkandung adalah sampai kepada para penonton. Haa..kelas gitu. Van jenazah kot jadi tema. Hahaha..aku kalau tonton iklan ni memang boleh gelak tersenyum2. Lantaklah orang kata aku beria. 

OK..kalau korang ada iklan ramadan yang best, meh bagitau aku ya. Nanti aku search. By the way, Samsung dah keluarkan iklan raya baru dorang. Lagi 2 minggu nak raya baru aku share ya. Hehehe..


Ok..till meet again

8 comments:

  1. xleh tgk la..igt nk tau gak iklan tu

    ReplyDelete
  2. haah, tak dapat tgk jugak video tu. adakah laptop ku ini bermasalah? huhuhu.

    ReplyDelete
  3. Tak boleh? Hmm..saya boleh tengok..hmm pelik disitu

    ReplyDelete
  4. so far saya masih tak jumpa lagi iklan yang best. atau pun saya yang tak tengok tb ni?hehehe

    ReplyDelete
  5. Hahahaha...Tak Puasa Naik Kereta Jenazah..Xpenah Tgok Iklan Nie Dkt TV..

    shafiqhashim.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. kalau iklan kat tv...iklan makanan jer =,="

    ReplyDelete

My friend say: