Sunday, May 12, 2013

Liebster Award

Assalamualaikum..

Malam ni mari lah kita join segmen nak? Jemputan daripada Blogger Anis dan Cik Akak Sweetpurple kita tu.hehehe. Lama jugak aku tak join segmen sebab busy sesangat. Nak update entry pun ala-ala je skang ni.

Syarat Pertama:
Few rules need to be followed :
1. Post this rules.
2. Write 11 things about yourself.
3. Answers the questions the tagger set for you.
4. Create 11 new questions for those you want to tag.
5. Choose 11 bloggers to be tagged and link them to the post.
6. You are not allowed to tag back.

11 Facts About Me
1- Panggilan mesra aku, ANIM
2- Aku dilahirkan sebagai kembar.
3- Adik-beradik aku semuanya perempuan.
4- Penggemar muzik nasyid, mandarin n korea.
5- Inteam, Westlife, F4 dan Super Junior adalah penyanyi yang menjadi kegemaran aku sejak dulu sampai skang
6- Suka apa2 yang berkait dengan coklat dan cheese.
7- Ramai lelaki aku kenal nama panggilan mula dengan huruf 'S'.
8- Susah nak marah tapi bila dah marah, terus diam tak bersuara.
9- Tak suka lelaki yang anak emak. Sila main jauh-jauh dari saya ye.
10- Suka dengan bahasa Korea
11- Tegas tapi masih bertolak ansur

Sekarang ni, aku nak jawab soalan daripada Blogger Anis dulu, then baru soalan dari Blogger Cik Akak ye.

Soalan Blogger Anis
1- anda berhenti hisap botol susu umur berapa?
=> Tak ingat la umur berapa.
2- perkara buang tebiat yang pernah anda buat? bila?
=> macam tak pernah buat je..hehehe
3- dalam dunia ni, anda teringin nak jejakkan kaki kat mana? kenapa?
=> teringin nak jejakkan kaki ke negara-negara scandinavia sebab iklim negara yang sangat berangin dan pemandangan yang cantik
4- nama gelaran yang anda paling benci atau tak suka, pernah orang panggil anda
=> Mak tiri sebab orang kata aku ni garang
5- pernah masuk wad tak?
=> tak pernah seumur hidup tapi masuk wad sebab ziarah orang ada la
6- handphone pertama anda model apa?
=> Nokia tapi tak ingat siri
7- siapa 1st love anda? and pada umur berapa anda jumpa 1st love anda tu?
=> HAHAHA.. RAHSIA..mana boleh cakap
8- pergi mengundi tak pru 13 hari tu?
=> haruslah pergi. tanggungjawab pada negara kan
9- kalau anda terjumpa 50k tepi jalan , apa anda nak buat?
=> serah pada polis sebab itu bukan hak saya
10- siapa BFF anda?
=> mak saya..hahaha..
11- apa hadiah hari jadi yang menjadi idaman anda? kenapa?
=> takde kot sebab jenis tak kisah kalo bab-bab birthday ni

Soalan Blogger Cik Akak
1- Asal orang mana?
=> Perak Darul Ridzuan
2- Suka tak belog cik akak?
=> Suka sebab Cik Akak peramah
3- Makanan & Minuman kegemaran apa?
=> Saya suka makanan yang berasaskan sup..yeke? Minuman? hmm...confirm kalo ada yang chocolate base..
4- Kenal tak dengan cik akak?
=> Kenal Cik Akak sebagai blogger tapi tak pernah jumpa depan mata
5- Minat tak penulisan soal cinta?
=> err...kurang minat sikit
6- Memilih lelaki/perempuan nak yang macam mana?
=> Saya suka lelaki yang serius dan yang tak pandai buat lawak sebab saya tak perlukan lelaki yang pandai melawak.
7- Suka tinggal kat kampung atau bandar?
=> Bandar
8- Pernah tak putus cinta...kalau pernah atas alasan apa?
=> Pernah sekali..takde jodoh..tapi saya tak kisah pun..hahaha
9- Pada pendapat anda, cik akak nie orangnya cam mana?
=> Hmm..mesti ceria kan orangnya
10- Isu semasa yang anda paling suka apa?
=>Takde langsung isu semasa yang saya suka
11- Anda masih bujang ke atau sudah berkahwin?
=> Sudah tentu bujang..hehehe

Blogger Yang Aku Tag
11 Questions from me..
1. Anak ke berapa dalam adik beradik?
2. Makanan paling disukai? Kenapa?
3. Drama yang paling tak disukai?
4. Antara Microsoft Word dan Excel, mana lagi best pada anda?
5. Handphone yang paling anda suka sekali? Kenapa?
6. Pernah tak kena denda dengan cikgu masa sekolah dulu? Kenapa ek?
7. Apakah warna kegemaran?
8. Kalau anda kena marah secara tiba-tiba tanpa sebab, apa yang anda akan buat?
9. Berapa ribu patah kata yang pernah anda tulis untuk satu entri? *bukan yang copy paste ye
10. Pernah tak join mana-mana program larian? Best tak?
11. Berapa kerap anda visit blog ini? *Blog aku la..hahahah

Sudikanlah kiranya baca dan jawab sekali ye soalan2 ni

6 comments:

  1. hai.. datang teng0k name yang di tag anim... geramm jer taw.. tanak jawab boleh.?? ahahahaha :D

    ReplyDelete
  2. huyoo..banyak nye nak kena jawab..huhuh

    ReplyDelete
  3. hihi...saya tak faham (maklum org tua)..soklan2 tu nak jwb kat mn...

    ReplyDelete
  4. ooo..ada kembar rupanya..patut la nmpk gmbar sama kat fb..huhu

    ReplyDelete

My friend say: