Thursday, March 23, 2017

Terjebak Dengan Smiggle

Assalamualaikum...

Korang biasa dengar nama kedai Smiggle?  
Smiggle

Aku pernah dengar nama kedai ni daripada kawan aku, Sofia. Masa dia tunjuk gambar barang-barang kat Smiggle ni, memang aku pun tergoda tapi disebabkan harga ya ampun mahal, so...takde la rasa nak membeli.

Hendak dijadikan cerita, outlet terbaru Smiggle ni dah dibuka di IOI Mall Putrajaya. MAKANYA... anak buah aku pun dah terjebak dengan Smiggle. Kisahnya, dia tengok kawan sekolah dia beli pencil case Smiggle ni la. Dia pun dah suka.

Last week, kitorang bawa la dia pegi kedai ni kat IOI Mall tu. Biasalah budak, dia tengok barang comel-comel, mau tak tertarik dia. Tak tentu hala aku tengok dia usha barang-barang dalam kedai tu. Aku faham dah, mesti ada yang dia dah berkenan. Aku pun tengok-tengok juga barang-barang kat situ. 
So, aku tanya dia nak apa. Dia tunjuk apa yang dia nak...tapi harga mahal wei. Ya ampun, menggigil cu dia ni nak beli...apatah lagi belum gaji. So, aku offer dia barang lain tapi dia tak nak. OKAY. So, tunggu je la Cu Ain nanti ya sayang.

Hmm...tapi ada juga beli dia beberapa alat tulis yang dia berkenan, dan makcik dia ni pun ada juga beli yang makcik dia ni berkenan. HAHAHA

So, hari gaji ni..Cu Ain dia bagi duit untuk beli pencil case yang dia nak. MAKANYA, tak sabar-sabar dia ajak aku pegi IOI Mall sebab nak beli pencil case tu. Excited dia....aku tumpang gembira je la. 

Sampai je IOI, terus pegi Smiggle. Dia terus pegi ke tempat pencil case yang dia nak tu. Tak banyak cerita, terus ambil pencil case tu. Muka dah puas hati, aku bagi dia tinjau-tinjau lagi apa yang ada dalam kedai tu. Saja nak tengok, dia ada lagi tak apa yang dia nak. Hmm..dia memang nak tu je la. 
Lepas bayar tu, barulah dia senyum puas hati dan tak sabar nak ajak balik. HAHAHAHA.... aku bawa dia beli churros dulu, sushi dulu then baru la balik. Ni dia excited menulis guna alat-alat tulis yang dia baru beli tu... Alahai anak....

Smiggle, where smile meets a giggle...memang menggigil Cu membayar tadi..hahaha (gurau je)

Okay...till we meet again

4 comments:

  1. kalo mak die, memang tengok aje dr luar... hahahaha

    ReplyDelete
  2. Tgk hrga tu pun sy buat2 c nmpk je hihi

    ReplyDelete
  3. kita pun ada benda nak beli...hahahaha...tapi bila fikir takde nak guna...kita takde la beli :P

    ReplyDelete

My friend say:

Nuff Ads