Wednesday, June 24, 2015

Belum Gaji Dah Shopping?

Assalamualaikum...
Apakah maksud tajuk di atas? Beria benor rupanya. Perempuan dan shopping memang  berpisah tiada tapi jangan tak tahu, lelaki pun tak kurang hebat tau. 

Kisahnya, Lazada sekarang ni sedang buat sale Riang Ria Raya 2015. Aku check emel tadi, dan klik link untuk tengok promosi yang menarik katanya tu. Memang menarik kekdahnya. Maklumlah, promosi rayalah katakan. Haruslah menarik. Bukan aku sorang je yang menjengah ke Lazada tapi ofismate aku si Ridzu pun sama juga. 

Aku dah siap usha beberapa home appliance yang menarik dihati dan aku memang nak beli sebagai persediaan untuk buat kuih raya. Maka, aku pun siap masukkan dalam wishlist. Setel, aku pergi tempat Ridzu, haa..rupanya beliau pun sama juga macam aku. Apa lagi, dah ada geng ni. Panggil pula Kak Ida, Kak Ina dan Abang Azham. Wah...memasing pakat dok tengok apa yang boleh dibeli.Al-maklumlah barang yang nak dibeli pun murah juga sebenarnya lepas promosi.

Masalahnya, hari ni kan baru 24 hari bulan. Gaji esok ya kengkawan sekalian (penjawat awam). Haa..macam mana tu? Haa..takde la risau sangat sebab Lazada kan boleh cash on delivery. Jadi, takde la pening. So, dah siap order cuma tunggu barang sampai dan bayar. Gitu.

Barang yang kitorang beli tu takdelah mahal mana pun, cukup untuk keperluan masing-masing je. Paling penting beli barang yang memang hendak guna. Jadi, takde la pembaziran bila barang dah sampai nanti. Tak gitu...makanya, kalau korang nak beli barang dengan harga yang berpatutan, bolehlah ke Riang Raya Raya 2015 Lazada ya.

Okay...till we meet again

5 comments:

  1. Ok skrg juga nak pi tgk hihi

    ReplyDelete
  2. Untung ler dah shopping. Kita pun dah beli kasut drpd lazada. Tgh tggu maybe today sampai barangnya. =)

    ZH Blogger

    ReplyDelete
  3. segan la nak tgk...hahahaha...segan dengan akaun bank..hahahaha

    ReplyDelete
  4. Seronok shopping kt lazada if duit berkepuk2.. Bnyk juga yng berkenan dihati..

    ReplyDelete

My friend say: