Friday, January 09, 2015

Teka Teki Jumaat

Assalamualaikum...

Selamat pagi. Alhamdulillah, dapat menikmati Jumaat kedua di tahun 2015 ini. Syukur Alhamdulillah. Jumaat itu cinta, Jumaat itu bahagia, Jumaat itu penghulu segala hari, Jumaat itu penuh hikmah.
Sekadar nak memanaskan lagi fikiran kita semua. Aku ada teka teki nak bertanya kepada korang ni. Aku namakan teka teki Jumaat. Simple je soalan dia.

Apakah Ia, Ringan Disebut, Berat Ditimbang? 

Siapa  boleh teka dengan betul? Korang akan aku dahulukan untuk masuk sebagai bloglist terbaru blog aku ni nanti. Maka, silalah jawab teka teki ini ya. Jawapan akan aku share dalam entri lain bersekali dengan blogger yang dapat teka dengan betul dan tepat.

Wallahualam...

9 comments:

  1. Amal ibadah...dosa pahala kot..sekadar mncuba salam jumaat ainim

    ReplyDelete
  2. salam jumaat ^^
    makan dalam ni teka teki ni..

    ReplyDelete
  3. iman
    dosa
    pahala

    aduh..banyak jawapan dah ni. hehehe

    ReplyDelete
  4. waalaikumusalam aini... nak try jawab harap bertuah la nanti hihihi... maksud teka teki itu ialah 2 Kalimah Ringan disebut tetapi Berat Timbangnya....

    ReplyDelete
  5. nk try jawab jugak la..

    jawapannya ialah kalimah "la ilaha illa Allah"

    sebab kalimah ni ringan disebut. senang je nk sebut
    tapi besar pahala menyebut kalimah ni seperti sabda nabi, berat pahala mengucapkan 'la ilaha illa Allah' lebih berat dari bumi dan segala isinya. (au kama qal)

    ReplyDelete
  6. Kalimah 'La ilaha illa Allah'...

    ReplyDelete

My friend say: