Thursday, October 02, 2014

Ikut Resmi Padi

Assalamualaikum...
Aku scroll gambar dalam folder kat PC tadi. Ternampak gambar ni. Terus aku teringat peribahasa. Ikut resmi padi, makin berisi makin tunduk. Jangan ikut resmi lalang, makin menumbuh makin meninggi. EH? Betul ke peribahasa aku ni?

Takde apa pun sebenarnya, cuma tetibe je teringat. Haa..kita ni jangan ikut resmi lalang ya. Nanti kalau hidup meninggi diri pun orang tak suka juga. Baik ikut resmi padi. Biarlah kita sentiasa rendah diri agar kita sentiasa disenangi orang. Gitu kau..

Okay...till we meet again

8 comments:

  1. betul3..tapi ramai je manusia zaman skang yg mcmtu..nice sharing anim :)

    ReplyDelete
  2. jangan padi tak berisi kan dik..hihi

    ReplyDelete
  3. betul tu...nice sharing, mengingatkan saya juga supaya tidak lupa diri...Tq dear..

    ReplyDelete
  4. Insyaallah.. Hdup meninggi diri x elok pn.. Orng pn x suka..

    ReplyDelete

My friend say:

Nuff Ads