Tuesday, September 30, 2014

Penat Otak

Assalamualaikum...

Selamat malam. Letihnya hari ni. Padahal berkursus je pun. Tapi jangan ingat berkursus ni senang tau. Kali ini kursus Microsoft Excel intermediate level. Hmmm...yang sebenarnya aku pun tak pasti macam mana aku dapat intermediate level padahal aku rasa aku takdelah arif sangat dengan excel ni.


Cumanya masa aku tanya officer aku, dia bagitau result assessment yang tentukan level setiap candidate. Oooo..gitu ya. Hmm..aku rasa ni sebab cekap menembak jawapan ni. Hahahaha...takdelah, gurau je. 


Since last week, speaker dah bagitau yang Excel Intermediate ni paling susah kalau nak compare dengan advance. Gitu kau...pagi tadi masa mula-mula belajar pun aku dah rasa aga extreme. Tapi, aku sendiri memang sukakan excel. Mungkin korang lagi expert excel daripada aku kan. Aku ni, mana pernah pergi kelas komputer ke, microsoft ke sejak aku sekolah sampailah dah dewasa ni. Tapi aku suka explore microsoft. Explore sendiri..try and error. Best walaupun kadang taktau apa jadi kat segala yang aku explore tu.


So..sampai petang tadi, aku dah rasa makin suka sesangat dengan excel tapi penat la otak sebab banyak formula and function nak kena ingat. Pastu nak kena faham satu hal lagi. Esok masih berbaki nak habiskan lagi 2 section. Huiiii.....

Penat penat..penat otak, rasa letih sesangat. Ni ada yang tidur awal juga ni kang. ahahahah

Okay...till we meet again

2 comments:

  1. kita dah lama x sentuh excell ...dulu pernah jugak wat cam nie ... taip report company utk audit ... mmg pecah kepala terutama klu melibat kan link ....

    ReplyDelete
  2. masa kerja tempat lama, banyak jugak guna excel...sekarang dah kurang guna...banyak dah lupa...hehe

    ReplyDelete

My friend say:

Nuff Ads