Thursday, September 25, 2014

Aku Orang Perak

Assalamualaikum...

Hihihihi...sebenarnya tajuk takdelah menggambarkan apa-apa pun. Cuma semalam tonton satu rancangan kat TV1 dan TV Al-Hijrah. Ada pulak bercerita sejarah negeri Perak dan juga bercerita tentang Teluk Intan, Perak.

Hmm..alahai..rindu pulak kat tempat kelahiran aku tu. Tempat lahir dan tempat membesarnya manusia bernama Anim Rashid ni. Heheheh. Tapi disebabkan takde tujuan untuk pulang, makanya hanya dapat luahkan rasa rindu kat dalam blog ni je la.


Haa..aku orang Perak. Orang Teluk Intan tapi kami kat Teluk Intan takde slang atau loghat Perak macam kat Hulu Perak macam Bota, Lambor sana tu. Cara kami cakap pun style KL cakap je. Aku sendiri pun fail sikit kalau bab loghat Perak. Banyak tak faham daripada faham...acane tu?


Siapa kat sini orang Perak? Angkat tangan...hehehe

Okay...till we meet again

8 comments:

  1. saya saya *angkat tinggi tinggi*

    ReplyDelete
  2. Tenggelam la bhs Perak ainim ni

    ReplyDelete
  3. Suami saya orang Perak...bahagian Bagan Datoh pon sama, takde loghat Perak...loghat Jawa yang pekat...hihi

    ReplyDelete
  4. saya pernak duduk perak 2 tahun..hehe

    ReplyDelete
  5. saya orang kelantan.
    tapi dah terikut cakap orang johor, sbb lma dah kat sini..hehe

    ReplyDelete
  6. saya orang Pahang...
    family tinggal di Kelantan...
    Sekarang saya menetap di Ipoh...
    Suami kerja di Teluk Intan...
    hehehehehe...gempak tak???hehehehe

    ~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
    http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. saya org perak, lahir di k kangsar.. tapi baru belajar cakap perak..

    ReplyDelete
  8. saya org perak, lahir di k kangsar.. tapi baru belajar cakap perak..

    ReplyDelete

My friend say: