Friday, August 15, 2014

Oh Kereta Ku

Assalamualaikum...
Pergi Perodua sebab hon kereta tetiba tak boleh berfungsi. Kesian kereta aku tu. Kebetulan memang nak ganti getah kat power window belah driver. Set appointment dengan Perodua Rabu lepas. 

Sementara tunggu tu, layan kueytiow sebekas dan air teh panas. Fuhhh..layan juga ek. Sesekali minum air panas. Aku ni memang jarang minum air panas. Selalunya minum air kosong je pepagi. Sebab tak berapa suka air manis. Tapi teh tu pun aku bancuh kurang manis juga. Rasalah tawar sikit.

Setelah hampir 2 jam menunggu, Service Advisor panggil balik. Bagitau masalah hon tu dah setel dan getah kat power window tu kena order dulu. So, dah bayar deposit separuh, kena tunggu call daripada Perodua. Ada harapan kot nak setel minggu depan. 


Itu je nak cerita. Ni kan diari online aku. Ni kiranya catitan khas ni. Supaya aku catat setiap masalah kereta aku.


Okay...till we meet again

8 comments:

  1. klo ada masalah hon, memang kne settle cepat...rasa macam tak selesa nak bawak kereta kan...

    ReplyDelete
  2. susah jugak kalau takde hon tu...

    ReplyDelete
  3. :D dah lama tak ke service centre... dulu2 tahun2 pertama beli kereta selalunya idah yang pergi service... tapi since dah habis bayar nie idah tak pergi dahh... en.suami jer yang take care kereta tu... :D

    ReplyDelete
  4. bw cne..payah gak kalau hon rosak kan.

    ReplyDelete
  5. sama macam keta kakak dik an...hon tak berfungsi...sometimes bila keadaan sangat mmerlukn time tu lah dia ok huhu...

    ReplyDelete
  6. kereta pun pandai mintak di SPA kan? hehehe....

    ReplyDelete

My friend say: