Wednesday, August 27, 2014

Logo Dan Tema Hari Kemerdekaan Ke-57

Assalamualaikum...


Kita dah pun berada di ambang sambutan ulang tahun Hari Kemerdekaan negara yang ke - 57 yang bakal kita sambut pada 31 Ogos 2014 iaitu hari Ahad ini. Sempena dengan sambutan ini, satu logo baru telah diwujudkan beserta dengan rasionalnya sekali. Jom baca jap...

Inilah logo untuk tahun ini. Sumber : SINI

Cuma tahun ini sangat sayu buat aku sebagai seorang rakyat biasa. Dengan beberapa peristiwa tragis yang terjadi kepada negara kita dan beberapa ancaman keselamatan didarat, dilaut dan diudara. Jujur cakap, ingin aku tanyakan, benarkah kita sudah betul-betul merdeka? Soalan ini aku tinggalkan untuk kita semua renungkan bersama. 

Apa yang aku harapkan, keamanan, kebahagian, kemerdekaan yang kita kecapi ini tidak akan sewenangnya dirampas oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Pentingnya semangat patriotik dan sayangkan tanah air tercinta, perlu sentiasa tersemat pada diri.

Sekian...

9 comments:

  1. merdeka yang patut kita hayati bersama...

    ReplyDelete
  2. Cntik logo tahun ni..sama2 kita memerdekakn diri kita

    ReplyDelete
  3. Kena jaga betul-betul kemerdekaan yang kita ada hari ini.

    ReplyDelete
  4. besar erti merdeka ni bagi ayah, atok, nenek kita yang pernah mengalami dan menghadapi zaman penjajahan...semoga kita generasi baru ini dapat peliharakannya

    ReplyDelete
  5. tahun ni lain sikit rasa kan.. tak macam yang lepas-lepas sambutannya.. sebab pelbagai perkara ynag berlaku :(

    ReplyDelete
  6. Bila dengar lagu Sudirman tu, alahai..tersentuhnya jiwa, naik semangat patriotik

    ReplyDelete

My friend say:

Nuff Ads