Friday, July 04, 2014

Jauh Di Mata Dekat Di Hati

Assalamualaikum...

Entri kali ini agak sentimental sikit. Acah-acah macam sedih je. 

Hari Rabu minggu lepas merupakan hari terakhir buat adik kita, Syafreena berada di ofis. Start minggu Syaf kerja di tempat lain dah. Alhamdulillah, Syaf dapat tawaran yang lebik baik dan sesuai dengan kelayakan beliau. Aku pun tumpang gembira.

Cuma aku sedikit sedih sebab Syaf dah tak dekat dengan aku lagi. Huhuhuh. Sedihnya. Kalau selalu boleh chat kat sametime tapi sekarang dah tak boleh. Hanya whatsapp jadi penghubung. Kalau sebelum ni, bila ada free time waktu petang, kami selalu juga hang out together pergi Publika tapi lepas ni susah sikit la. Kena make sure Syaf betul2 free baru boleh jumpa.

Sedihnya sebab selama Syaf dekat dengan aku, memang aku rasa macam ada adik sendiri. Aku sayang Syaf ibarat macam adik kandung sendiri. Syafreena ni budaknya sangatlah baik. Very humble dan sentiasa hormat pada orang. An open minded person dan boleh jadi tempat aku luah segala isi hati ini.

Bak kata orang 'Jauh di mata tapi dekat di hati'. Itu yang aku pegang. Serius, aku rindu dak Syaf skang. Walau boleh je dok message tapi lain kalau jumpa depan mata. Tapi jalan hidup kita sebagai manusia, Allah yang menentukan. Doa aku semoga Syaf akan berjaya dunia dan akhirat. Kuat untuk hadapi setiap dugaan hidup. Paling penting, hubungan persahabatan kami tetap utuh untuk selamanya. Akak sayang Syaf.

Okay...till we meet again

10 comments:

  1. sedihnya bunyi..bertabah je la ya ainim

    ReplyDelete
  2. insyallah,ada masa nanti boleh la jumpa dengan syaf lagi kan ainim..biasalah bila dah lama kenal,dan rapat lagi,memang sayang nak tinggalkan.

    ReplyDelete
  3. biasa tu...bila bertemu mesti ada perpisahan..
    selalu lah contact dia bila rindu :)

    ReplyDelete
  4. alolo...tak yah sedih...kalau rindu....adik col lah..:)

    ReplyDelete
  5. semoga persahabatan kalian kekal sehingga akhir hayat...setiap pertemuan ada perpisahan...walau apapon, teruskan berjuang...^_^

    ReplyDelete
  6. sangat fahamlah perasaan tu ye...takpe2..always keep in touch..hehe

    ReplyDelete
  7. Orang sekarang kata 'jaoh di mata, dekat di facebook'

    hehe

    ReplyDelete
  8. moga kekal silaturrahim ini hgga akhir hayat...

    ReplyDelete
  9. sayang akak jugak.. aicehh.. hehehe..
    betul kan kak, perasaan bila slalu chat dgn bjumpa bsua muka sgt lain..:)

    ReplyDelete
  10. aaminnnn..
    Semoga ukhwah akak dgn syaf berkekalan..
    erkk, eiqa panggil kak syaf ke syaf nie. ehehe

    ReplyDelete

My friend say:

Nuff Ads