Thursday, July 03, 2014

Bantuan Khas Hari Raya

Assalamualaikum...
image: Google
Rata-rata blogger semalam dok update pasal bantuan khas raya yang diumumkan Perdana Menteri petang semalam. Aku pun baru tahu ni. Ya Allah, bersyukurnya rasa. Memang tak pernah fikir akan diberi bantuan ini dan takde la pulak dengar ura-ura pasal bantuan ni.

CEUPACS pun rasanya takde suarakan kat mana-mana newspaper, ke aku yang ketinggalan ni. Ni pun baru je sempat baca kat SINI. RM500 untuk penjawat awam dari gred 1-54. Alhamdulillah. RM500 tu pun duit juga. At least lepas juga mana-mana keperluan untuk hari raya nanti.

Buat yang memerlukan, gunakanlah dengan berhemah ya. RM500 nampak banyak tapi kalau tak spend wisely, dah sama macam nilai RM5 je. Tapi kalau dah ada bajet yang cukup untuk hari raya ni, bolehlah buat menyimpan kan? 

Apa pun, terima kasih kepada kerajaan kerana bantuan ini. Kami sangat hargai. Ringan sikit dari segi kewangan.

Okay...till we meet again

10 comments:

  1. Tahniah ainim wah untungnya org kjaan

    ReplyDelete
  2. salam ainim. ehh?/ yke?/ sy pun baru tahu lepas baca entri ainim hahahha :D

    ReplyDelete
  3. Bw :)
    Salam singgah dari irra
    http://www.irrayyan.com
    Irra follow blog ni
    Selamat berpuasa ^^

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah rezeki ramadhan ^_^

    ReplyDelete
  5. Tahniah buat mereka yng menerima. Sy thun ni xmerasa dh. Sbb dh x kje.. :)

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah... rezeki Allah...

    ReplyDelete
  7. yang memerlukan macam mana plak??

    ReplyDelete
  8. errkkk, okay eiqa x tauu. hahaa

    ReplyDelete

My friend say: