Friday, July 11, 2014

Andai Aku Punya Kuasa #PrayForGaza

Assalamualaikum...
Image: Google
Selamat malam semua. Agak lewat malam ni baru dapat up entri baru. Sebenarnya hati ni rasa tak tenteram dan agak kecamuk. Bukanlah disebabkan hal peribadi sebaliknya dengan situasi yang sedang berlaku di Palestine. Ya Allah, sayunya hati ni bila tengok gambar-gambar yang dikongsikan oleh rakan-rakan di Facebook.

Hanya mampu tahan air mata daripada mengalir. Terlalu simpati dengan nasib saudara Islam disana sedangkan kita disini masih mampu tidur dengan bantal empuk dan tilam yang sangat selesa. Bagaimana saudara kita disana? Ya Allah, sedihnya bila memikirkan nasib mereka disana. Nasib mereka langsung tidak terbela. 

PBB hanyalah sekadar boneka amerika dan yahudi. Maaf cakaplah, tukarlah siapa pun jadi setiausaha agung PBB, nasib saudara Islam kita Palestine tetap begitu, tidak terbela. Buatlah mesyuarat tergempar macam mana sekali pun, balik salah hanyalah pada Hamas, rakyat Palestine sedangkan sudah terang lagi bersuluh yahudi laknatullah tu yang punya angkara.

Andai aku punya kuasa, yahudi dan negara haram israel pertama sekali aku hapuskan dari muka bumi ni. Kedua, pemimpin amerika yang menjadi tulang belakang yahudi, mereka tak layak duduk dibumi Allah. Ketiga, sesiapa sahaja yang menyokong tindakan yahudi tu, mereka tak layak hidup. Keempat, PBB tu aku buang semua pemimpin yang berproksi yahudi. 

Aku akan pastikan semua pemimpin di liga arab kembali bersatu atas nama Allah dan bukan bersikap pentingkan diri. Aku akan pastikan penduduk Palestine kembali hidup aman dan sejahtera. Hidup terbela dengan segala keperluan hidup dapat dipenuhi. Mereka bebas untuk bergerak tanpa rasa takut pada bedilan peluru berpandu. 

Ya, itu semua andai aku punya kuasa. Sayangnya aku hanya masih disini. Menulis dan meluahkan rasa hati ini. Tapi aku selalu ingat, senjata terkuat orang mukmin adalah doa. Aku selalu yakin dengan doa yang dimakbulkan Allah, segalanya dapat diubah. Maka itu, teruskan berdoa tanpa putus asa dan dengan yakin bahawa Allah SWT akan membantu orang mukmin. 

Wallahualam...

1 comment:

  1. israel memang dah tiada hati dan perasaan..:(

    ReplyDelete

My friend say: