Friday, June 20, 2014

Terbitnya Matahari

Assalamualaikum...
Sekadar sebuah puisi ringkas yang secara tiba-tiba menerpa dalam kotak fikiran. Mungkin tak sedap dibaca tapi cuba hayati apa yang ingin aku sampaikan.
image: Google

Terbitnya matahari...
Mampu buat aku tersenyum
Kerana aku tahu,
Disitu ada harapan
Disitu ada impian

Terbitnya matahari
Buat aku kembali ceria
Kerana aku tahu
Dunia yang gelita kembali terang
Harapan yang hilang
Kini kembali menjelma

Terbitnya matahari
Ada perkhabaran buat manusia
Baik duka atau girang
Baik susah atau senang

Terbitnya matahari
Sinarnya menyimbah ke seluruh alam
Ibarat membuka rezeki untuk penduduk alam

Terbitnya matahari
Usah digusar pada sinarnya
Kerana dia diizinkan Penciptanya
Menyinari alam untuk manusia

Terbitnya matahari
Banyak hikmah yang Tuhan berikan
Disuruh kita ambil pengajaran
Demi kelangsungan masa hadapan

TERBITNYA MATAHARI
Anim Rashid
20.06.2014 | 1.30am

4 comments:

  1. Ciptaan Allah swt yang maha Agung.

    ReplyDelete
  2. madahnyaaaa...hurmmm..saja singgah mai nooo

    ReplyDelete
  3. anim berjinak tulis puisi pulak ye skrg :)

    ReplyDelete
  4. Wah... Pnadai ainim berpuisi..

    ReplyDelete

My friend say:

Nuff Ads