Monday, June 23, 2014

Pagi Yang Hangat

Assalamualaikum...
image : Google
Selamat pagi semua. Sekarang ni kan dah rasa bahangnya daripada El Nino. Dari pagi membawa ke malam bahang tu terasa. Korang bayangkan, kipas berputar atas kepala pun masih boleh berpeluh lagi sampai nak tidur pun tak guna dah selimut bagai.

Punyalah panas sampai mandi subuh pun tak rasa nikmat sangat sebab air tak sejuk. Huhu..sedihnya. Ni bukan sebab El Nino je. Aku percaya ini juga adalah punca daripada kesilapan manusia sendiri. Pemanasan global yang makin melampau pun boleh jadi punca kenapa kita rasa bahang sangat sekarang ni.

Sedih juga bila fikir zaman sekarang dah tak sama dengan zaman dulu. Kalau dulu pepagi jarang nak berpeluh, sekarang ni asal dari pagi dah bermandi peluh. Kan kan? Nak berfikir sejenak jap ni...mana nak dapat suhu rendah. hehehe

Okay...till we meet again

17 comments:

  1. tula kan. panas benauuu ni. kalu hujan pon stil berpeluh. acanor tu?

    ReplyDelete
  2. bangun tdo baju basah berjeruk... memang panas

    ReplyDelete
  3. klu dok tepi pantai lagi teruk bercampur dengan angin darat dan laut..heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yang suruh pegi mandi air terjun tu. hihihi

      Delete
  4. Alhmdulillah. . Setakat ni kat sabah blm terasa sgt lg bahang el nino ni. Bykkn minom air tym cuaca panas2 ni.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insha Allah, terima kasih ya Zara

      Delete
  5. salam. so far dekat sini masih sejuk lagi hehehhe nak sentuh air pun rasa tak sanggup hahah :D

    ReplyDelete
  6. kalaulah blh bawa econ kemana sahaja ... huhuhuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan QV? teringin nak ada baju yang build in air cond skali

      Delete
  7. Kat Penang nie pun panas terik. Kalau malam terasa bahang sampai tak selesa nak tidur. Kawan-kawan ada yang tidur atas lantai sebab tak tahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau boleh tidor atas lantai, saya pun nak buat camtu tp nnt sakit badan

      Delete
  8. kipas je la diri 24/7...muahahaha...panas -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..meh tolong kipaskan? please?

      Delete
  9. kak, el nino dah bermula ke??
    sy baru2 ni balik ipoh pun tak tertahan panas kat sana.. dah balik umh sendiri ni lega sikit..

    ReplyDelete
  10. Mndi x mndi rasa cm sama je la ni..

    ReplyDelete
  11. Hari2 dan mlm2 pun panas....kadang2 tgh mlm phn mandi walau tau x bagus

    ReplyDelete

My friend say: