Monday, June 16, 2014

Bila Tak Cukup Tidur

Assalamualaikum...

Pening sikit kepala pagi ni disebabkan tak cukup tidur. Semalam tidur dalam pukul 2am sebab temankan emak yang tak boleh tidur. Mak sekarang ni insomnia. Kesian mak. Kadang tu sampai ke pagi buta tak tidur. Kalau waktu hujung minggu tu takpe, sebab aku akan berjaga juga sampai ke pagi.

Bila hari kerja ni, kesian juga bila mak duduk sorang tak boleh tidur. Dah macam-macam cara buat pun tak selesai juga masalah insomnia mak tu. Aku ni pulak jenis tak sampai hati tengok mak duk sorang. Kalau mak takleh tidur, aku ajak mak tengok tv ke. Manalah tau bosan tengok rancangan tv tengah malam, terus rasa ngantuk. Tapi, selalu aku la yang ngantuk dulu. Hahaha

Ni bila aku sekali tak cukup tidur, bangun awal sebab nak ke tempat kerja, dah jadi letih sikit. Ngantuk jangan cakaplah. Kalau letak kepala terus je tidur. Kadang tu drive pun jadi kurang fokus. 

Tapi nak buat macam mana kan, keadaan memang macam tu sekarang. Agaknya sebab tu jugalah badan makin naik kot. Hehehe....

Okay...till we meet again

7 comments:

  1. ish,, bahaya tu xfokus time drive. take a good rest dear.

    ReplyDelete
  2. yelah..takkan kita nak biarkan mak sorang2 kan..at least itu jugak yang pernah ibu ktia lakukan masa jaga kita kecil2 dulu ainim..So,mungkin giliran kita pulak untuk jaga dia atau temankan dia sekarang nie...balik nanti take a rest ye ainim

    ReplyDelete
  3. kesian mak ainim..tak apala ada hikmah tu jaga emak..kesian emak nnt sorang2 berjaga

    ReplyDelete
  4. kesiannya mak ainim kena insomnia..seksa oo xleh tidur..you too take care..

    ReplyDelete
  5. Sian akk.. Berkorban tuk mak ye kak.. Akk buat la giliran ngn adk beradik lain.. Nti blh la rhat..

    ReplyDelete
  6. selalunya klu sis x blh tidor , sis ambil tasbih , pejam mata , zikirlah apa sahaja sehingga tertidur . setakat ni berkesanlah ... alhamdulillah .

    ReplyDelete
  7. deno pun jadi macam tu... huhu

    ReplyDelete

My friend say:

Nuff Ads