Saturday, April 26, 2014

Projek Piknik CICD

Assalamualaikum...

Happy weekend you alls. Hehehe. Bertemu kembali. Dah makan? Aku makan kueyteow goreng tapi sikit je sebab takde selera. Okay..jom mula cerita.

Lanjutan daripada kisah kami satu unit nak buat projek pau tu ada aku cerita kat blog ini. Ada kat entri INI. So, jumaat dua minggu lepas, kami pun mulakan projek pau tu seawal pagi lagi. Tapi aku tak join buat sebab ada keje. Cuma kak Ida, Kak Ina dan Ridzuan je sempat lari-lari jap buat. Tengok kepada kelapangan masa. Tetapi sejak pagi tu dah start makan-makan sebab masing-masing ada bawa makanan. Hasilnya pau tu dimakan sambil buat keje.

Masuk je waktu tengah hari, kami pun mulakan projek menguli pau. Uli kali kedua sebab doh pertama dah habis pagi tu juga. Seronoknya sebab hari jumaat kan rehat panjang, maka kami pun berkumpul la duduk sama-sama sambil uli doh pau dan ada yang dok buat patbingsu. Haa..jangan terkejut aku sebut patbingsu. Kalau kat sini kita panggil ABC tapi sebab kami buat style korea, maka jadilah patbingsu. 

Seronoknya berpiknik sesama walau hanya dalam ofis je. At least dapat spend masa sesama dan release stress sambil gelak ketawa. Patbingsu tu kami guna sunquick sebagai syrup dan buah-buahan juga biskut. Seronok tau. Sambil menunggu doh pau tu kembang, kami makan-makan dulu. 

Bila doh dah mengembang je, kami mula letak bahagikan kepada bahagian yang kecil dan letak inti pau. Haa..masa ni excited sebab aku tak pernah buat pau. Seronok walaupun susah rupanya. Lepas siap tu kami mulakan sesi mengukus. Hehe..masa ni paling best sebab tunggu pau tu siap masak. Dah siap je, terus rasa. Wow..sedap juga tau. Kami ada juga bagi kawan-kawan dari unit lain rasa pau kami dan feedback pun positif.

Begitulah cite simple pasal projek piknik kami. Nak cite lebih2 kang lama pulak korang nak baca. Kih kih kih...okay. Aku nak start blog walking mana yang mampu ni. Kang sambung cite lain ya.

Okay...till we meet again

5 comments:

  1. Wah...kalau dah berjaya boleh la jual pulak...hwheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..kak, saya tak minat nak menjual kak

      Delete
  2. sgguh menyelerakan pau tu...puas hati mkn hasil tangan sendiri :)

    ReplyDelete
  3. rajinnya.. tapi kalau dah nekad apa pon boleh.. hehehe..

    ReplyDelete

My friend say:

Nuff Ads