Monday, April 28, 2014

Persiapan Kerja Kahwin Pun Bermula

Assalamualaikum...


Malam ni ada sedikit kelapangan untuk up satu lagi entri baru. Ewah..poyo je. Okay..aku nak mula cerita ni.


Rasanya dulu aku ada cerita yang Kaknyah aku (kakak kedua) akan melangsungkan majlis perkahwinan tak lama lagi. Alhamdulillah, telah ditakdirkan jodoh dia dengan orang kapal terbang. Hehehe. So, aku pulak yang excited sebenarnya. Kenapa? Sebab aku involve banyak benda kait dengan persiapan perkahwinan kakak aku tu. Kakak sendiri nak kahwin, siapa tak happy kan? Kan?

Okay...hendak dijadikan cerita, aku ni tak berapa sihat nak ikut kakak dan mak aku pergi ke Nilai membeli barang-barang persiapan untuk door gift. Oh lupa nak cakap. Memandangkan majlis perkahwinan tu menggunakan khidmat 'wedding planner', makanya kerja kami dah kurang banyak sangat. Apa yang tinggal untuk kami sediakan cuma door gift dan beberapa hal seperti button badge untuk 'wedding crew' dan juga guest book. 

Haa..cakap pasal door gift tu, mak aku nak buat ala-ala traditional sikit. Katanya orang Perak, nak buatlah wajik dan juga bunga telur sebagai door gift. Gitu excited mak aku. Kami ni ikutkan aje. Ala, bukan selalu ada kenduri kahwin besar-besaran ni. So, aku share sikit antara barang persiapan yang mak dan kakak aku beli Sabtu lepas.
Haa..tinggi tak susunan kotak tu? Confirm tinggi daripada aku yang memang pendek ni. Kah kah kah. So, setelah kaknyah aku mulakan sedikit permulaan, kat bawah ni la hasilnya.
Dari kotak kosong, diletak ribbon kaler purple dan bunga seketul, dah jadi cam cantik kotak tu. Itu baru sikit. Dari semasa ke semasa, aku akan share dengan korang hasil button badge yang aku akan DIY sendiri khas untuk kakak aku. Oh ya, guest book sekali. Aku akan gunakan felt sebagai material utama. Tunggu hasilnya ya.

Okay...till we meet again

4 comments:

  1. wow bestnya....kite tatau lagi bila kawen =(

    ReplyDelete
  2. owh.. ingatkan persiapan ainim yg kahwin tadi.. heheh
    menabung sini.. :)

    ReplyDelete
  3. ingtkan ainim dah nak akwin kihkihkih

    ReplyDelete
  4. cantiknya door gift tu ainim....satu boleh....hihi

    ReplyDelete

My friend say: