Monday, April 07, 2014

Perlukah Tunggu 1k Seconds?

Assalamualaikum...
image: google
Rasanya isu ni bukan isu baru tapi dah biasa kot. Aku pun bukan orang pertama yang cakap pasal hal ni. Cuma sedikit teguran buat sebilangan kecil blogger yang suka sangat set masa menunggu untuk membaca entri tu. Oh ya, masa menunggu ni biasanya kait dengan Facebook. Kalau klik 'Like' terus boleh baca.

Aku ni jenis tak ambil kisah sangat pasal masa menunggu ni kalau setakat dalam 1-30 saat. Boleh je la menunggu. Tapi kalau lebih dari itu sampai ada yang 1k seconds, jawabnya aku klik pangkah je untuk blog tu. Jujur cakap ya, aku memang takkan klik 'Like' sesuka hati semata-mata nak baca sesuatu entri yang aku boleh dapat kat blog lain. 

Kalau masa menunggu sangat lama macam kat atas ni, korang sanggup ke? Ops..ini bukan entri marah ya, sekadar teguran je. Jangan disebabkan terlalu ingin banyak 'Like' sehingga memaksa orang klik 'Like'. Tak perlulah aku bagitau alasan kerana korang pun dah boleh agak kenapakan.

So, diharap kalau ada yang terbaca entri ni, boleh fikir kembali tindakan set masa yang sangat lama tu. Nanti, agak2 ada orang nak baca, terus tak baca. hehehe

Okay....till we meet again

22 comments:

  1. Paling tak suka tengok benda tu.. Terus pangkah..

    ReplyDelete
  2. saya sokong...menyampah pon ada.....

    ReplyDelete
  3. Menyampah gila kalau nampak benda ni . Terus xjadi nak baca .

    Btw , singgah menabung . Done click semua :D

    ReplyDelete
  4. hahaa... akk selalunya memang tak snggup nak tunggu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak sama mcm saya. mmg tak sanggup tunggu

      Delete
  5. salam. uhhuhuu paling rimas..dan bole dikatakan ianya membuang masa , kadang klik X ja terus uhuk -.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe..akak mmg terus klik pangkah Itah

      Delete
  6. cik nor ttp trus..mls nak baca blog yg kna like page kat fb..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebih kurang macam saya la CIk Nor

      Delete
  7. sama la kita... kesian siapa yang buat tu... elok elok nak dapat pembaca langsung boleh hilang pembaca...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah, memang pun. perlu amik pengajaran

      Delete
  8. xde masa nk tggu... mmg tutup terus...

    ReplyDelete
  9. ain terus pangkah kalau ada blog cemni . . tak suka . . baik-baik pada mula semangat nak bw terus mcm jadi hmmm . . :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Ain..memang semangat tapi tengok masa menunggu tu lama sangat, terus tutup

      Delete
    2. memang ramai yang tak suka ni . . huhu . .

      Delete
  10. depends mood gak..kadang sally like je...kadang pangkah..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, kita tak rajin nak like sally

      Delete

My friend say:

Nuff Ads