Monday, April 28, 2014

Aku dan Blog

Assalamualaikum...
Opps..ini bukan entri membebel dan bukan entri ulang tahun. Ini sekadar nak berkongsi dengan korang pengalaman aku dan blog ini.

Alhamdulillah, blog picisan ini masih mampu untuk bertahan sehingga ke hari ini walaupun suam-suam kuku je. Kadang tu sejuk melesi je blog ni. Pernah suatu ketika aku biarkan je blog ni freeze sebab kesibukan mengendalikan fan blog. Akan tetapi aku tetap jenguk sekali sekala kalau ada sesuatu yang hendak aku luahkan.

Blog Ainim Rashihah ni pada aku ibarat satu online diari yang boleh dibaca tanpa ada tapisan. Diari hidup aku tentang apa yang aku lakukan dan apa yang aku alami dalam kehidupan seharian. Cuma aku tak suka nak update apa-apa perkara yang berkait dengan emosi. Adalah juga sesekali bila aku terkenang arwah abah ke, bila aku nak luahkan rasa cinta dan kasih sayang aku pada keluarga aku. Kalau soal cinta, so far aku tak pernah buat lagi.

Kenapa tagline blog aku "Menulis dan Bercerita"? Siapa boleh jawab? Hahaha. Kebetulan je tu. Aku ni kalau ikutkan peribadi asal aku kalau korang jumpa depan mata, aku bukan orang yang peramah. Jauh sekali nak mulakan perbualan. 'Serious'. Itulah perwatakan sebenar aku. Cewah. Tapi memang aku ni orangnya serious cuma bila aku dah kenal orang baru aku boleh jadi gila-gila. 

Memandangkan perwatakan aku yang serious dan aku jenis tak berapa suka bercakap tentang hal orang lain apabila berbual dengan kengkawan melainkan hal kami masing-masing je, jadi aku kadang lebih banyak berdiam atau menyendiri. Haa...nak buat macam mana kan, dah memang perangai aku dari kecik kot. TETAPI, aku seorang yang suka memerhati. Aku perhatikan dengan fikiran yang kosong dan kadang2 aku akan berfikir, apa aku akan buat kalau aku sesuatu tu terjadi pada diri aku.

Perangai pelik aku yang suka berangan ni yang buat aku suka menulis dan bercerita. Yes, aku bercerita serba sedikit tentang kehidupan seharian aku. Apa yang buat, aku akan ceritakan dalam blog ni dengan cara penyampaian tersendiri. Rasanya kalau korang biasa baca entri blog ni, mesti perasan aku ada sebut 'Hendak dijadikan cerita'. Haa..tu maknanya aku dah mula jadi story teller la tu. Mungkin sebab tu aku rasa tagline 'Menulis dan bercerita' tu tepat dengan objektif blog ini diwujudkan.

Blog ini pada aku ibarat satu kuasa magic. Waima apa saja perwatakan korang, bila korang menulis, pasti akan ada tarikan tersendiri. Samada secara kelakar, serious, bersahaja atau apa saja. Asalkan penulisan tu jangan sampai menyinggung perasaan orang dan membawa bahana pada diri sendiri dah la ya. Paling tak tahan, bila dah dapat menulis, korang macam tak tahu nak berhenti kat mana. Haa..aku la tu.

Aku ucap terima kasih bebanyak pada blog ini, kerana dengan blog ini, aku dapat kenalan baru. Dengan wujudnya blog ini, aku dapat juga menjana duit yang aku kira agak lumayan jugalah. Kerana blog ini, apa yang terbuku didalam hati dapat aku luahkan. Cuma bab2 yang sensitif, aku biarkan dalam hati je. DAN kerana blog ini jugalah, aku dapat jadi protege dan belajar banyak selok belok dunia blog daripada Kak Mia Liana dan mendapat sahabat blogger yang awesome macam Sally Samsaiman, Kak Farah Waheda dan Abang Eraz Fadli

Blogging ini ada pasang surutnya. Tak semuanya indah belaka. Itu perkara biasa. Kalau tak tahan, jangan jadi blogger. Ala, macam kehidupan kita ni jugakan. Ada up and down. Percayalah, bila korang mampu hadapinya, itulah yang membuatkan korang jadi kuat.

Kepada pembaca dan pengikut blog ini, thank you so much kerana sudi sokong aku. Walaupun sekarang ni aku agak menurun, tapi aku percaya aku dapat bangkit semula dengan sokongan korang yang awesome ni. Thanks so much. Aku hargai semua itu.

Okay


12 comments:

  1. mcm tu la kehidupan kan ainim ada pasang surutnya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasalah Lya..itukan asam garam kehidupan

      Delete
  2. semoga sukses selalu ya anim.. keep on blogging sebab di sini lah tempat kita meluah kan segala rasa dan isi hati :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Lieya. Yes, takkan berhenti blogging selagi masih diizinkan Allah

      Delete
  3. sama2 ya ainim... kak mia cuma tolong guide, semuanya datang dari usaha ainim.. well done my dear... thanks for this lovely entry..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Kak Mia. Inshaa Allah, saya akan cuba yang terbaik ya kak

      Delete
  4. eh...ada org panggil kita laa...hehehe...insyaAllah...kalau kita buat yg terbaik...akan jd yg baik-baik jugak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh..orang tu nyahut la. Hahaha. Inshaa Allah, kita sama-sama usaha ya

      Delete
  5. itulah lumrah sebagai blogger.. ^_^ apa pon acik suka entri ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Achik. Betul tu, lumrah hidup seorang blogger

      Delete
  6. kadang fizi rasa dgn kehadiran blog buat kita rasa satu tanggunjawab..ssh nk hurai..tapi lebih kurang cam tu lah..huhu

    ReplyDelete
  7. blog kita...rasa kita...idea kita untuk menulis...

    ReplyDelete

My friend say:

Nuff Ads