Sunday, February 23, 2014

Photo Booth Project Part 2

Assalamualaikum...

Dalam entri Part 1 Photo Booth Project yang aku ceritakan sebelum ini, aku buat jam sebagai salah satu props untuk backdrop.


Memandangkan kami kesuntukan masa dan perlu siapkan segalanya pada hari Khamis, kami kerja bertungkus lumus bagi menyiapkan projek dalam masa yang ditetapkan. So, malas nak cerita panjang-panjang, korang layanlah gambar-gambar ni ya.
Masa ni proses menggunting bubble talk sedang berjalan. Kami pilih hampir 15 wordings untuk dijadikan bubble talk. 
Take 5 kejap dorang ni. Sebenarnya yang Ridzuan dan Syaf pegang ni wording untuk backdrop. Kami buat konsep story telling gitu.
Masa ni aku pulak busy mencari contoh jam untuk backdrop. Pening juga sebab nak cari yang ala-ala klasik tapi tak payah.
Time ni busy sangat-sangat menyiapkan backdrop kami. Kami dah set bagaimana nak buat set ni. Macam yang aku cakap kat atas tadi, konsep ialah story telling. So, ada wordings dan juga gambar. Haa..simple je yang kami buat tapi perlukan konsentrasi. Cewah
Ni la rupa kepenatan adik-adik yang sama-sama buat projek ni dengan aku. Serious, memang penat buat benda tapi menyeronokkan. 
Backdrop dah hampir siap masa ni. Bubble talk dan juga props lain pun dah hampir siap. Hasilnya nanti aku share kate entri lain ya.

Okay...till meet again

7 comments:

  1. Salam perkenalan....datang dr blog mia berkenan dgn tajuk enty...

    Ps....rietta pown teringin nak buat sendiri...tapi mcm kekurang kreativiti jerr...hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rietta, sesiapa pun boleh buat. Kalau takde idea, boleh tengok contoh kat internet

      Delete
  2. Untuk apa buat photo booth ni? I mean, ye lah untuk buat ambil gambar... but kenapa kena buat projek ni? Nampak seronok jer buat kerja ramai-ramai... macam masa kat U dulu pulak. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. projek photo booth ini untuk majlis perkahwinan kawan saya. yes, memang best sebab buat ramai-ramai

      Delete

My friend say: