Saturday, February 01, 2014

Handphone Dah Rosak

Assalamualaikum...
image: Google
Semalam adalah hari yang tak best buat aku sebab handphone kesayangan dah rosak. Sedihnya. Nak nangis tapi air mata takde pun. Tak sangka call dari kembar tu la kali terakhir aku boleh guna handphone tu. 

Macam mana handphone boleh rosak? Mulanya aku macam biasalah check instagram je pastu tetibe kuar notification ada android apa tah stopped pastu suruh hantar report kat HTC. So, aku klik je la ikut seperti yang diarahkan. Hmm..tapikan bila dah klik send je dia kuar lagi notification yang sama dalam 4-5 kali macam tu la. Pelik tau tapi aku sabar je klik juga cuma yang paling tak boleh jadinya, last klik tu tetibe je handphone tu off sendiri dan restart balik tapi kali ini cuma keluar tulisa HTC je. 

Sepatutnya kalau restart dia akan keluar tulisan HTC dan juga Beats Audio tapi ini tidak keluar pun. Lama juga hang macam tu dan lepas tu keluar pula gambar handphone dan notification error sampailah skrin handphone gelap. Dah try buka bateri dan try semua cara yang boleh aku buat tapi hampa. 


Sedih memang sedih tapi kalau dah takdir dia nak rosak nak buat macam manakan? Aku reda je la. Dah bagitau kembar dan kembar suruh pinjam dulu tab dia sementara nak beli handphone baru. Hmm...duit lagi nak keluar. Adoi...


Sekarang ni nak survey handphone apa yang sesuai dengan aku dan kewangan aku. Dalam kepala ni dah ada beberapa model yang difikirkan sesuai. Tengoklah macam mana ya. Banyak juga contact hilang sebab semua simpan dalam handphone bukan simcard. 

Okaylah...nak berehat balik sebab aku masih lagi demam ni. Maaf ya kalau lambat singgah blog korang. Nak menghadap laptop ni pun dah berair mata.

Okay...till meet again

10 comments:

  1. ... dia jammed jer kut..boleh repair lg kut...tp kalau dah intention dr awal...nak beli baru...go ahead ehehe :D
    *kadang-kadang sebab intention mak yg baru, yg ada skrg roask..like my car dulu huhuhu*

    ReplyDelete
  2. mcm kena virus jer lak . os jer kot problem ... saya pun x tau sgt ... sabar yer .

    ReplyDelete
  3. Alolo...sabar je dik...dah masa dia tak nak berkhidmat untuk adik tu..

    ReplyDelete
  4. sabar ye kak.. huhu..

    ninethology pon best!! hehehe..

    ReplyDelete
  5. time poket kering kalau dia sakit tu yang sesak nafas .......

    ReplyDelete
  6. Alahai.. Dugaan betul tu... Xpe lah tu, mgkin smpai situ je jodoh hp tu dgn ainim...

    ReplyDelete
  7. Sony please! Huhu..Namo sedih-sedih yer :)

    ReplyDelete
  8. Sony please! Huhu..Namo sedih-sedih yer :)

    ReplyDelete
  9. sabar sabar... biasalah, benda tak dapat dielakk..

    ReplyDelete

My friend say: