Sunday, February 16, 2014

Dalam Dilema

Assalamualaikum...
leimage: googe
Selamat berhujung minggu kengkawan semua. Hmm..serba salah dibuatnya aku hari ini. Sebenarnya hari ini ada kenduri kahwin kawan baik aku di Ampang. Sepatutnya aku pergilah. Ya la..majlis kahwinkan, bukannya birthday party. Memang teringin nak pergi pun sebenarnya tapi....hmm. Mak aku sebenarnya tak sihat. Dari hari khamis lagi mak ngadu kaki sakit. Mulanya ingatkan cekam je tapi lepas cik kembar check, takde cekam pun.

So, hari jumaat dengan sabtu semalam memang mak jalan terdempak-dempak. Kesian tau tengok mak. Kaki sakit yang tu dah bengkak la pulak. Nak bawa pergi hospital tapi mak macam tak nak je. Aku bukan jenis paksa-paksa kalau mak tak nak. Aku faham, mak nak jalan pun sakitkan. Lagilah mak malas nak pergi.

Haih...serba salah aku dibuatnya. Nak pergi majlis kawan tapi mak tu penting. Kang kalau aku keluar sapa nak teman mak kat rumah? Sapa nak tolong kemakan rumah lagi. Hmm...memang serba salah dibuatnya.

15 comments:

  1. memang kebjikan emak harus diutamakan ainim..tak apala bekorban utk emak pasti ada hikmah satu hari nnti..mudahan emak ainim cpt sembuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la Lya..kita duk rumah je seharian

      Delete
  2. salam ziarah dari bunda dan selamat berhujung minggu...

    ReplyDelete
  3. Jagalah mak tu, seorang sahabat nak join perang pun Nabi suruh jaga mak...

    ReplyDelete
  4. Kawan kahwin tu kasi hadiah dgn tinggalkan sms dulu. Mak penting.

    ReplyDelete
  5. jika sampaikan keadaan sebenar pada sahabat yang mengundang,pasti ainim lebih rasa selesa jaga mak kat rumah kan :)

    ReplyDelete
  6. semoga diberi kesembuhan kepada mak ainim...
    insya Allah, sebagai seorang sahabat, tentu dia akan faham keadaan ainim...
    ada kesempatan, mungkin boleh jumpa dia pada masa akan datang...^_^

    ReplyDelete
  7. tak per jaga ler mak.....cakap dengan kawan tu atas kesulitan yang terjadi....

    ReplyDelete
  8. Xpe.. Mak lagi pnting.. Bgtau lwn elok2. Atupun ziarah dia lpas dia khwin pun blh kn.. Mga dipmudhkn urusan..

    ReplyDelete
  9. Xpe.. Mak lagi pnting.. Bgtau lwn elok2. Atupun ziarah dia lpas dia khwin pun blh kn.. Mga dipmudhkn urusan..

    ReplyDelete
  10. syafahullah untuk mak akak :)

    ReplyDelete
  11. akk, semoga mak akk cepat sembuh ye..
    kalau saya jadi akk, sy pilih mak. knduri tu kita terpksa la cancel.. wlpun kadang2 berat hati..

    ReplyDelete

My friend say:

Nuff Ads