Monday, February 10, 2014

Bahang Cuaca Panas

Assalamualaikum...
Image: Google
Sekarang ni cuaca agak panas berbanding awal bulan lepas, sejuk sampai ke tulang. Siap embun pun dah macam salji kat Sabah. Sekarang ni dh masuk bulan February ni, lain pulak anginnya ya. Kering sangat.

Rasanya macam dah lebih seminggu tak hujan pun. Bahang sangat rasanya sampaikan bila nak keluar berjalan pun kadang rimas sebab panas. Tekak ni pulak kering je. Aku dah terkesan dengan perubahan cuaca ni sampai demam dibuatnya. Sekarang ni dah tak demam tapi batuk sikit. 

Korang yang selalu keluar rumah tu terutama hendak pergi kerja tu, pastikan korang minum air dalam kuantiti yang disyorkan. Aku ni bukanlah kaki minum air pun tapi disebabkan terlalu kering cuaca nak tak nak kenalah minum banyak air supaya badan ni tak dehydrate. Korang pun kena buat yang sama ya.

Lagi satu, kurangkan sikit aktiviti luar yang boleh dedahkan korang dengan cuaca panas ni. Take care ya..sekian  pesanan aku kali ni..cewah.

Okay...till meet again

23 comments:

  1. memang panas cuaca sekarang nie...kena hati2

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul Kak Aida..memang kena berhati2

      Delete
  2. betul tu akak..kne bnyk minum air..panas skrg ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syira, perut kembung sebab minum air je la..hihihi

      Delete
  3. last week & dis week suma bloggers pakat dok hapdet soh minum ayaq msk byk²...ok, noted..hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh ye ke Eza..hehe..sila take note ya. :)

      Delete
  4. memang dah terasa bahang panasnya...sekarang ni memang akak minum banyak air....

    ReplyDelete
    Replies
    1. samalah kita kak..saya pun banyak minum air smp rasa kenyang air je

      Delete
  5. a'ah.. betul tu.. Panas betul cuaca sekarang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasa nak berendam dalam air je kan Sally

      Delete
  6. salam. huhu memang agak panas cuaca kebelakangan ni..

    p/s isi tabung the school :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam Itah..betul tu..bahang je kan

      Delete
  7. sally demam dah almost 2 minggu...alahai~

    ReplyDelete
  8. kat Ipoh, Perak mmg panas terik...smpt r demam kejap...tapi bila balik Kota Bharu minggu lepas, kat area umah sejuk...terutama time malam & awal pagi...smpaikn nak mandi pagi2 pun pikir 10 kali..hehehehe

    ~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
    http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh ye ke..kat teluk intan pun panas sangat semalam

      Delete
  9. btol tu...cuaca panas ni mempengaruhi tahap kesihatan....^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah la mama..memang tak sihat jadinya

      Delete
  10. betul tu..hari tu cuaca sgt sejuk n dingin..lately cuaca sgt panas..moga kita sentiasa menjaga kesihatan kita

    Sertai Segmen Jom Beramah Mesra
    Sambil berkenal-kenalan, peserta bakal memenangi hadiah.
    Menawarkan hadiah:
    Tafsir pimpinan Ar Rahman kepada pengertian Al Quran, Jam tangan 2x, Dress & Fridge magnet 2x.
    Jom meriahkan bersama! Jemput join :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Yumida..kena banyakkan minum air dan elakkan terlalu terdedah daripada cahaya matahari.
      In Shaa Allah saya akan join nnt ya

      Delete
  11. cuaca panas ni saya suka melepak kat umah je.. tu lebih baik.. sbb bdan pun lemah je bila cuaca panas..

    ReplyDelete

My friend say: