Thursday, November 14, 2013

Nenek Si Bongkok Tiga

Assalamualaikum...
Masih ingat lagi tak dengan lagu rakyat Nenek Si Bongkok Tiga? Lagu ni ada dalam filem Musang Berjanggut. Tah macam mana, malam semalam boleh terfikir pasal lagu ni. Hahaha..punyalah aku berangan dalam bilik dok nyanyi lagu ni sensorang. Aku suka juga lagu ni sebab suara penyanyi asalnya yang sangat merdu. Aku tak sure samada Puan Sri Saloma yang nyanyi atau siapa yang nyanyi.

Kalau tonton filem Musang Berjanggut ni memang aku paling suka babak dorang main nenek si bongkok tiga ni. Seniwati Saadiah ni kan ala-ala manja gitu. Suka aku tengok arwah berlakon. Jom layan lagu ni jap.



Credit image: Google.com
Video: Youtube
Okay...till meet again

7 comments:

  1. Citer p ramli memang tak even dah tgk banyak kali.

    ReplyDelete
  2. masa kecik2 adik sayang lagu ni memang selalu juga jadi mainan... sebab selalu main hide and seek kan? dan mana mungkin lupa lagu ni...ekekeke...

    ReplyDelete
  3. YELAH BETOL LAGU NI SELALU NYANYI MASA MAIN ACI SEMUNYI. BES ^_^

    ReplyDelete
  4. YELAH BETOL LAGU NI SELALU NYANYI MASA MAIN ACI SEMUNYI. BES ^_^

    ReplyDelete
  5. Ank sy s lagu nih.. de dlm upin ipin juga...

    ReplyDelete
  6. nenek nenek si bongkok tiga. siang malam berjaga2. pastu lirik seterusnya fae x sure hihi.

    ReplyDelete

My friend say: