Sunday, February 24, 2013

Home Made Apple Smoothie

Assalamualaikum semua.
Maaf, malam baru dapat update entry. Alkisahnya, kembar guna laptop seharian. So, aku hari ni puasa la berblog.
Tadi lepas aku selesai solat maghrib, tetibe mak minta aku buatkan jus epal sebab mak takde selera nak makan. Kesian mak.
So, demi untuk tidak mengecewakan mak, aku pun ke dapur untuk mulakan misi buat jus tu. Tapi, aku memang tak pernah buat jus buah tau. Hahaha
Buka peti ais, amik epal pastu terus je potong2 buah tu jadikan bentuk cube. Mula la dalam kepala ni fikir, kan best kalo dapat buat Apple smoothie. Hahaha..siap je potong buah, terus cakap kat mak, "mak, Anim buat apple smoothie nak tak? Tapi ni first time nak buat la. Hahaha". Mak jawab ok je tak kisah.
Maka dengan itu, percubaan pertama dimulakan ye. Dah siap terus masuk dalam blender. Jadi ke tak ni? Sekali siap dan bagi mak rasa. Hahaha. Alhamdulillah..lulus mak cakap. Sedap walaupun tak letak gula. Ok la tu kan. Heheh
Aku sempat rasa skit yang aku buat untuk mak, Haah la..sedap gak. Maka dengan itu, terus buat untuk diri sendiri la jawabnya.
So, inilah hasilnya. Hehehe..jemput minum korang..sapa nak? Meh datang rumah, nanti aku buatkan ye.




posted from Bloggeroid

8 comments:

  1. sedapnya... bagi alamat rumah... he he he...

    ReplyDelete
  2. hehehe...elok lah, hjg mgg ni sy ke putrajaya, adik konvo...leh r sggh umah, nk rasa...hehehehe

    ~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
    http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. putrajaya dekat dah ngan equine park! malam japgi nak g umah, buatkan utk anis siap2 tau.. hehehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Equine? laa..dekat je tu..saya buat satu jug ye..hahaha

      Delete
  4. Munirah: ye ke..hehe...meh dtg

    Anis: Equine? laa..dekat je tu..saya buat satu jug ye..hahaha

    ReplyDelete

My friend say:

Nuff Ads