Monday, October 22, 2012

Menu Percubaan Untuk Berdiet - Weet-Bix

Salam semua..apa khabar korang? Harap semua sihat ya.

Malam yang sejuk ni rasa lapar x perut? Meh sini, nak kongsi makanan yang baru lagi berkhasiat untuk korang2 yang sama jenis cam aku..berat badan terlebih. 

Semalam (ahad) aku gi Alamanda lepas maghrib. Hasrat nak cari Weet-Bix kat Cold Storage sebab xyakin benda alah ni ada kat Carrefour. Sampai kat Cold Storage je, terus gi kat bahagian cereal. Hmm, belek2 jalan2 sekali nampak Weet-Bix..TAPI.....bukan yang macam aku cari cam gambar bawah ni. Yang kat Cold Storage tu dalam bentuk cereal, cube2 ada coklat2 sekali. Aku xnak sebab aku nak yang original flavour..tawar dan rasa sedap2 lemak2. Heheh. Oleh itu, xjadi beli la semalam..Kempunan aku.

Tapi pagi tadi, lepas breakfast mee goreng (berminyak kot), officer aku Kak Aida datang bagitau yang dia ada belikan Weet-Bix untuk aku dan member unit. WAH!!!! Bahagia rasa diri. Tercapai hajat aku. 
Maka, dengan semangat aku bayar RM10 kat Kak Aida. 

Bila dah dapat je Weet-Bix ni, terus buka kotak sebab nak tengok ada berapa biji dalam satu kotak ni. Beratnya 375gram. Tapi isi dalam banyak wooo. Memang jimat.
Plan aku nak makan time breakfast dan dan lunch. Hohoho..maka tengah hari tadi aku gi Traders Cafe tapaw lauk ikan keli masak sambal dan taufu telur. Naik ke tempat aku pun campurkan Weet-Bix ni dalam sambal ikan keli tu. Nak tau rasa camane? SEDAP giler tak tipu. Sangat sedap ibarat korang makan nasi je. Cuma beza rasa rangup2 sebab Weet-Bix ni rangup. Hahahha. Memang pelik tapi xpe la kan..janji sedap.

Ooo...apa tu Weet-Bix? Weet-Bix ni diperbuat daripada Whole Grain. Kandungan khasiat yang baik sesuai la untuk orang cam aku yang sekarang ni dalam proses turunkan berat badan. Walaupun Weet-Bix ni adalah breakfast cereal, tapi sesuai untuk lunch dan dinner. Boleh dimakan begitu sahaja atau kalo korang xsuka rasa tawar dia, boleh makan dengan susu rendah lemah / susu segar campur dengan buah-buahan. Sedap juga. 
Atau kalo korang jenis yang creative macam officer aku Kak Aida tu, boleh makan dengan kicap tau. Sedap katanya. Baik korang cuba. Harga sekotak Weet-Bix ni ialah RM9.90 sahaja tapi jenis yang aku beli ni la. Kalo yang cerealnya dekat Cold Storage dalam RM19.89. 
Kalo korang nak tau lebih info tentang Weet-Bix ni, boleh tanya pada En Google ya sebab beliau sudi menjawab dengan lebih lanjut. :)


Ok, aku nak p salin Weet-Bix ni nak letak dalam tupperware sebab esok nak bawa gi opis.

Korang yang nak jaga makan jangan lupa cuba Weet-Bix ni sebab makan 2 bar je dah cukup buat korang kenyang. 

Okay..sekian



Feel free to view:

No comments:

Post a Comment

My friend say: